Om het voor u overzichtelijk te houden, is de werkwijze bij het realiseren van een bouwproject verdeeld in 2 stappen. Uiteraard is het mogelijk om onderstaande punten naar uw wensen aan te passen.
Stap1
- Kennismaken en bespreken van de plannen voor het bouwproject.
- Uitbrengen van de offerte.
- Toetsing van het bestemmingsplan.
- Inmeten (indien nodig) en tekenen van de bestaande toestand.
- Maken voorlopig schetsontwerp.
- Bespreken voorlopig schetsontwerp met opdrachtgever.
- Maken definitief schetsontwerp.
- Indienen definitief schetsontwerp bij de gemeente ter beoordeling door de Welstandscommissie.
- Vooroverleg met de gemeente. De gemeente toetst het schetsontwerp ook gelijk aan het bestemmingsplan.
Stap2
- Maken van bestektekeningen. Het schetsontwerp wordt verder uitgewerkt met: bouwkundige details, fundering/riolering, vloeren en dakconstructie.
- Verzorgen van benodigde berekeningen volgens Het Bouwbesluit.
- Verzorgen van Energieprestatieberekening (EPN) voor woningen en utiliteitsbouw (indien nodig).
- Verzorgen van constructieve berekeningen.
- Indienen van de complete bouwaanvraag.